koh phi phi en Phuket - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van bente sluyter - WaarBenJij.nu koh phi phi en Phuket - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van bente sluyter - WaarBenJij.nu

koh phi phi en Phuket

Blijf op de hoogte en volg bente

08 September 2016 | Thailand, Chiang Mai

Hoiiiiiii!! Na het vele aandringen van een aantal (mathilde..) is hier mijn verslagje van de afgelopen dagen. Vanuit Krabi heb ik de veerboot genomen naar het eiland Koh Phi Phi, dit staat bekend om zijn mooie wateren/natuur en de feestjes! Ik had een simpel hostel geboekt iets buiten het centrum, want als ik mijn roomie uit Krabi moest geloven waren de feesten heftig waardoor een hostel in het centrum geen nachtrust zou betekenen.. Daardoor moest ik wel een pokke eind lopen in de volle zon en een backpack op mijn rug, maar het was het zeker waard! Tas gedropt en het dorpje verkennen was de planning. Tijdens het lopen kwam ik een bordje 'viewpoint naar rechts' tegen en nieuwsgierig als ik was ging ik de speurtocht aan door de bordjes te volgen. Na zo'n 2000 treden, 150 kilo zweet lichter en heel veel meters de lucht in kwam ik bij het viewpoint: WAUW! Het was het waard, super mooi uitzicht over het eiland en de zee (zie foto). 2000 treden terug naar beneden kwam ik mijn hostel binnen en werd ik door mijn 3 roomies uitgenodigd om mee te gaan eten. Super leuke meiden met wie ik de rest van de avond gezellig een aantal buckets heb gedronken, beerpong heb gespeeld (uiteraard gewonnen) en dansjes heb gedaan op de party's op het strand tot de zon opkwam en het tijd werd om naar huis te gaan.. Maar niet voordat er een lekkere ochtendsnack genuttigd werd, Pizzaaaa (foto..)! Blijkbaar hebben we daarna ook nog frietjes, een cheeseburger én een wrap op.. Van zo'n hele avond dansen op het strand krijg je blijkbaar honger hihi! Na een paar uurtjes slaap ging de wekker en hadden ik en mijn kamergenootje afgesproken met twee jongens om te gaan kanoën naar monkey beach. Lichtelijk brakjes zat ik in de kano en kwam het me bijzonder goed uit dat peddelen met een misvormt pinkie natuurlijk echt onmogelijk was.. Resultaat: ik kon lekker tannen terwijl er iemand achter me zwetend en zwoegend de oceaan aan het over peddelen was naar monkey beach, love it! Monkey beach was heerlijk, witter stranden, heldere zee alleen geen enkele aap gezien. De avond was hetzelfde als de avond ervoor alleen namen we dit keer geen wrap als toetje (vonden we toch wat too much). De laatste dag op Phi Phi gingen we een boottocht maken in de ochtend om te snorkelen (fotooo), naar maya beach te gaan en nog een aantal strandjes te bekijken! Dit keer wel heeeel veel apen op het strand gezien, super tof en schattig waren ze totdat ze alle spullen van de boot gingen jatten! De zee was nogal ruig alleen waardoor de hele boot kotsmisselijk was en half over boord hing om de visjes te voeren, blegh! Daarna doorgehobbeld naar een poolparty bij een resort wat super gezellig was met heel veel andere backpackers! Ook deze avond was hetzelfde als de andere twee avonden, dansjes op het strand met buckets in de hand en als afsluiter een heerlijk drie gangen menu bij de snackbar! Daarna besloot ik met mijn kamergenootje om door te reizen naar Phuket.. Moeders had me al gewaarschuwd dat het daar niet zo leuk was, maar wij dachten dat zoiets voor backpackers wel mee zou vallen, nou niet dus! We hebben daar continue een storm regen gehad, niet overdreven 70 mannetjes moeten wegjagen die ons voor een pingpongshow wilde lokken (dat is toch alleen voor vieze mannetjes en niet voor keurige vrouwelijke studenten? Of ze hadden nog pingpongschieters nodig omdat er een aantal ziek waren.. We'll never know!) maargoed we hebben ons uiteindelijk prima vermaakt! Heerlijk 2 lange massages gedaan, lekker geshopt in een mega winkelcentrum, gegeten, gegeten en nog meer gegeten:) de volgende ochtend moest mn roomie vroeg weg voor der vlucht naar cambodja en na een laatste wandeling door het 'mooie' phuket en ondertussen tien kilo zwaarder door al het vreten pakte ik mijn bus richting het vliegveld voor mijn volgende stop: Chiang Mai!
daar had ik een super leuk hostel geboekt met 6 personen op de kamer zodat ik vriendjes kon maken. Eenmaal aangekomen bleek ik echter een kleeein foutje gemaakt te hebben tijdens het boeken. Ik stapte uit de taxi en keek naar het gebouw: een heel luxe hotel met wat sterren! Hmm naja waarom niet en daarom typ ik dit nu vanuit mijn kingsize bed met lekker een eigen badkamer.. Niet verkeerd om even bij te komen en die vriendjes maak ik morgen wel, appeltje eitje:) ben benieuwd of ik ontbijt op bed krijg hihi!
Morgen vroeg een scootertje huren en richting Pai, een hippie dorpje iets ten noorden van Chiang Mai!

Na dat avontuur zal ik weer wat van me laten horen dikke doeiiiiii vanuit mijn bed xx

  • 08 September 2016 - 18:19

    Cheng Bond Kwok:

    Hahaha, vreeeeeeeeeetzak. Extra veel lopen daar :p

  • 08 September 2016 - 18:47

    Carlo:

    En waar haal je die humor vandaan schatje.
    Leuk stuk blijf ons verwennen met je proza x

  • 08 September 2016 - 21:47

    Mattie:

    hahahaha MEER MEER MEER :) heerlijke verhaaltjes love it (L)
    Enjoyyyyxxxxx

  • 09 September 2016 - 14:42

    Frouke:

    Haha heerlijk bent! Ben nu al benieuwd naar je volgende verhalen! X

  • 09 September 2016 - 14:55

    Juul:

    Wat een pizza! Die gasten hadden je misschien zien beerpongen de avond ervoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

bente

Actief sinds 22 Aug. 2016
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 10273

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 31 December 2016

au revoir!

Landen bezocht: