Gibbon Experience, Slowboat, Luang Prabang - Reisverslag uit Ban Xiangmèn, Laos van bente sluyter - WaarBenJij.nu Gibbon Experience, Slowboat, Luang Prabang - Reisverslag uit Ban Xiangmèn, Laos van bente sluyter - WaarBenJij.nu

Gibbon Experience, Slowboat, Luang Prabang

Blijf op de hoogte en volg bente

24 September 2016 | Laos, Ban Xiangmèn

Hiiiiii!
Ik ben nu al een week in Laos maar het voelt als 2 dagen. Wat een bijzonder land! Het begon allemaal in het noorden van Laos met de Gibbon Experience. Dit is een drie daagse excursie naar de jungle waarbij je 2 nachten in een boomhut (50 meter boven de grond!) slaapt en veel trekking tochten doet met heel veel ziplinen tussendoor. De eerste dag was uhm een drama.. Goede schoenen waren noodzakelijk, dus ik liep met mijn prachtige bergschoenen zo de bergen op. Jammer genoeg was de rest van mijn groepje iets minder fit, dikker of liepen op sandaaltjes waardoor we er in plaats van 2 uur 5(!!) uur over gedaan hebben. Keiharde regen, modderige paden, trillende handen, veel valpartijen en een huilend koreaantje verder kwamen we aan bij onze boomhut. WAUW! Als je onder de douche stond of op de wc zat keek je uit over de jungle en kon je aapjes zien vliegen terwijl als je naar beneden keek je kriebels in je buik kreeg omdat je op 50 meter boven de grond aan het toiletteren was, echt een onwijs gave ervaring! We waren met 7 meiden en 0 jongens dus op het moment dat het donker werd en de gids begon te vertellen over spinnen zo groot als je hand en boomratten die de boomhut in kwamen werd er wat afgegild en niemand heeft een oog meer dichtgedaan.. Maar alsnog was het amazing!! Het ziplinen was ook zo gaaf, je hang letterlijk 150 meter boven de grond, de bomen onder je en je kan kilometers over de jungle uitkijken terwijl je met soms wel 60 km per uur door de lucht vliegt (zie foto! Filmpje doet het helaas nog niet om up te loaden!) het was al met al echt een mega toffe ervaring en een dikke aanrader voor als iemand ooit nog plannen heeft om naar Laos te gaan!! De dag erna pakte ik de slowboat richting Luang Prabang, dit is een twee daagse slowboat over de mekong rivier waarbij je dwars door de natuur van Laos gaat en 1 nacht in een klein dorpje overnacht. Super leuk voor uhm 2 uur en niet 16 uur lang.. Alhoewel je wel mooie uitzichten had, langs local villages voer en kinderen etc zag spelen in het vieze water. Gelukkig had ik al gehoord dat er niks te eten/drinken was op de boot en je het best een paar biertjes met kaartspel mee kon nemen. Zo gezegd zo gedaan, waardoor de uren voorbij vlogen en we uiteindelijk met de hele boot gezellig spelletjes aan het spelen waren met drankjes. De volgende dag 9 uur vertrok de boot al voor part 2; dit hebben een aantal mensen helaas niet gehaald.. In australie en engeland kennen ze blijkbaar savonds een vent sochtends een vent niet. Eenmaal aangekomen in Luang Prabang zijn we met de halve boot gezellig hapje gaan eten op een night market en wat drankjes gaan doen. De volgende dag kwam een duitser met het idee fietsen te huren (35 graden berg op berg af, uhu goed plan) en naar een waterval 20 km verderop te gaan.. Nou na 15 minuten stapten ik en een ander nederlands meisje scheldend en drijfnat van de fiets af, 'agh come on du bist ein dutchie die fietsen altijd!' Dikke doeiiii we namen een ander watervalletje met prachtig uitzocht en leuke jungletocht om vervolgens een heeeerlijke pizza salami naar binnen te werken! Die smaakte echt heerlijk, aangezien ik al 1.5 week alleeen maar rijst of noodles op had.. Daarna weer een drankje en dansje gaan doen, like it! Vandaag naar de grootste waterval van Laos, misschien ook we van Azie want hij was écht heel groot, gegaan! Onwijs indrukwekkend! Nu lig ik in mijn nest omdat morgen om 7 mijn bus vertrekt naar vang vien. Een plaatsje 5 uur verderop wat bekend staat om de backpack feestjes en het tuben langs een rivier met barretjes! Ben erg benieuwd doeiiii truste xoxo

• 24 September 2016 - 19:58

Paps:

Je hebt geen leven schatje x
    Weer leuk stuk, maar hebben die Duitsers echt gehuurd of ?