Chiang Mai, Pai, Olifantjes - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van bente sluyter - WaarBenJij.nu Chiang Mai, Pai, Olifantjes - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van bente sluyter - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, Pai, Olifantjes

Blijf op de hoogte en volg bente

16 September 2016 | Thailand, Chiang Rai

Hoihoi!! Helaas geen ontbijt op bed gekregen in dat luxe hotel in Chiang Mai.. Maar dat maakt voor mij niks uit, want op elke hoek van de straat in Thailand vind je een 7eleven supermarkt waar je voor 50 cent een heerlijke tosti kunt kopen. Dit ontbijt ik dus ook al 3,5 week elke ochtend, like it! Maaar even denken, mijn eerste dagen in Chiang Mai waren relaxen, tempeltjes bekijken en de planning naar Pai maken. Pai is een hippie dorpje in het noorden van Thailand waar het voor backpackers blijkbaar onwijs leuk is. Na 1.5 dag in de stad nam ik de bus daarnaartoe. 2 keer heeft de bus moeten stoppen vanwege misselijke mensen (de weg naar Pai telt iets van 500 scherpe bochten door de bergen) maar gelukkig waren mijn 2 tosti's een goede bodem en had ik nergens last van! Eenmaal aangekomen zat ik in een super leuk hosteltje en kwam ik gelijk 3 aardige mensen tegen die me mee namen voor een hapje te eten en drankje. Na een aantal drankjes leek het me een goed idee om de halve bar uit te nodigen om morgen een scooter te huren met zijn allen en de omgeving te verkennen. Blijkbaar vonden 9 andere het ook echt een goed idee want de volgende ochtend 10 uur stipt stonden er nog verrassend veel mensen bij de scooter verhuur! Super leuk met zijn alle de omgeving verkend; van watervallen afgegleden, de grand canyon van Pai bewandelt, door china town geraced en een aantal mooie viewpoints bewondert! Voordat we vertrokken had ik samen met een meisje een wedje gelegd wie er als eerste zou vallen met de scooter voor een drankje in de bar. Nog geen tien minuten later had ik mijn drankje verdient, ze had geeneens een duwtje nodig.. (Grapje hihi) Gelukkig had het gevallen meisje alleen een paar schaafwonden en konden we de tour voortzetten tot ik ineens in de gaten kreeg dat het wijzertje van mijn tank akelig dichtbij de E van empty stond.. Neeeeee niet weer een lege tank he pff maar precies op het moment dat hij ging pruttelen kwamen we langs een klein scooterpompje, lucky me! Die avond gezellig dansjes gedaan in de bar en daarna de beste pancake met blue berries bananen en heel veel chocola ever op! En ik kan het weten, heb namelijk ondertussen alweer 6 verschillende andere pancakes geprobeerd en geen eentje kan aan die tippen hihi. Terug in Chiang Mai was het weer een drama, regen regen regen. Daarom besloot ik met 2 andere om een lekker bioscoop dagje te doen en naar de film sully te gaan, wat best grappig was om tussen alle thaise mensen te zitten en mee het volkslied te moeten zingen etc. Gelukkig werd het weer beter en ben ik savonds naar een soort food truck festivalletje gegaan om wat hapjes en drankjes te doen. Helaas was mijn kies een week geleden afgebroken (ik gok door alle suikers van de vele mojito's) en begon te ontsteken waardoor ik geen andere keus had dan naar de Thaise tandarts te gaan.. Met knikkende knieën, zwoksels (voor de buitenlanders: zweet-oksels) en een trillipje liep ik daar naar binnen, maar gelukkig was de tandarts erg aardig en heeft ze me niet al teveel pijn gedaan:) Wel moest er een schoonmaak ploeg langskomen om al het angstzweet weg te boenen nadat ik klaar was oeps hihi. De volgende 2 dagen stonden de olifanten op het programma! Wat was dat gaaf! In de bus ernaartoe kreeg ik een video te zien over hoe ze mishandelt worden en de immense pijn die ze moeten lijden om een paar trucjes te kunnen doen in het circus. Heel de bus zat met een brok in hun keel toen we aankwamen bij het park. De eerste dag kreeg ik per olifantje uitleg over de geschiedenis, mocht ik ze aaien, voeren en wassen! Ik sliep in een bamboe hutje met vanaf mijn balkon uitkijk op de olifantjes (én een baby olifantje die echt super lief is!!) de volgende dag mochten we ze weer wassen en moest er eten gekookt worden voor ze wat we later aan ze mochten voeren. Ik vond het echt heel indrukwekkend en die beesten zijn zo lief! Ik kan er uren over doortypen maar misschien zeggen de foto's genoeg;)
Ik zit nu in Chiang Rai om morgen de grens over te steken naar Laos! Het avontuur in Thailand zit er alweer op namelijk.. De afgelopen weken in Thailand waren echt ongelooflijk vet, waarbij ik van alles meegemaakt heb met toch wel als hoogtepunt de olifantjes:)
In Laos ga ik een drie daagse jungle zippline tour maken waarbij ik in boomhutten slaap van meer dan 40 meter hoog!! Ik laat wel weten hoe ik het gehad heb daar waaa zin in!!
Doeiiiiiii!

  • 16 September 2016 - 14:44

    Boele:

    Leuk stukje hoor bent hihi ;)

    Erg leuke dingen die je doet veel plezier in Laos en ik hoor wel hoe het geweest is hihi...


    xx

  • 17 September 2016 - 08:25

    Carlo:

    Leuk verhaal schatje, en nou beetje aftellen tot wij je komen opzoeken xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

bente

Actief sinds 22 Aug. 2016
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 10268

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 31 December 2016

au revoir!

Landen bezocht: