Sihanoukville, Koh Rong - Reisverslag uit Phumĭ Bát Tráng (1), Cambodja van bente sluyter - WaarBenJij.nu Sihanoukville, Koh Rong - Reisverslag uit Phumĭ Bát Tráng (1), Cambodja van bente sluyter - WaarBenJij.nu

Sihanoukville, Koh Rong

Blijf op de hoogte en volg bente

09 Oktober 2016 | Cambodja, Phumĭ Bát Tráng (1)

Hoiiiiiihoii!
Terwijl ik dit typ ben ik aan het wachten voor mijn vlucht richting Vietnam om Paps en Mams daar te meeten! Mijn solo reis door Azië zit er namelijk alweer op! Wat een heerlijke 6.5 weken heb ik gehad die echt voorbij zijn gevlogen gewoon! Ik heb de busrit van mijn vorige verslag overleeft met pijn en moeite maar mijn ruggengraad is sterk gebleven--> ik ben nog steeds single! Eenmaal aangekomen in Sihanoukville ben ik naar een hostel gegaan voor 2.5 dag iets buiten de stad. Dit hostel was meer een hotel: een heerlijk zwembad, super grote kamers en je kon er elk moment van de dag eten betellen in het restaurant, jammie! Eigenlijk heb ik die dagen letterlijk niks gedaan en gewoon een beetje chill gezeten daar voordat mijn boot naar Koh Rong vertrok. Dit is hét 'bounty' eilandje van Cambodja. Op de boot ernaartoe ontmoette ik 3 Duitse meisjes waarmee ik besloot om samen een bungalow te huren op het strand met een heerlijk uitzicht over de prachtige zee, love it! Eenmaal aangekomen werden we van de boot gecommandeerd voor een safety briefing.. Ik dacht dat die vent me in de maling zat te nemen maar hij was bloedserieus. In de jungle op het eiland zitten namelijk, slangen (giftige Cobra's!), valse apen, schorpioenen en nog veel meer creapy beesten. Dus nadat hij ons flink bang had gemaakt besloten we om maar gewoon 2,5 dag lekker aan het strand te gaan liggen en die jungle trekking even over te slaan.. Het eiland was heel mooi en de main street (15 meter strand met 3 barretjes) zag er heel leuk uit! Savonds gingen we met een grote groep gezellig eten en vertelde de barman ons dat er een Jungle party was verderop. Na mijn Jungle party ervaring in Laos wist ik dat dit geen échte jungle party zou zijn dus konden de trekking schoenen in de backpack blijven en de jurkjes aangetrokken worden. Juist ja, mijn broekpak zat niet meer in mijn backpack net als een aantal shirts.. Pff gestolen!! Ik zie het maar als een compliment voor mijn leuke kleding keus, maar toch jammer dat mijn backpack is een stuk leger nu is.. Maar goed, snel iets anders aangetrokken en op naar de Jungle party! Dit keer was het een local party, wat echt een geweldige ervaring was om mee te maken! Eerst super leuk de moves van de locals geleerd en staan swingen tussen alle bejaarden locals om vervolgens mee te doen met de karaoken wedstrijd! Het werd een duet met een cambodjaans ventje: I will always love you! Ik weet dat ik best goed kan zingen, maar die vent.. Hij was écht zo goed!! Stond ik daar als een krijsende kat te bleren en dat lied te verkrachten terwijl hij alles uit de kast trok om er nog iéts van te maken.. Maaar na de laatste uithaal kreeg ik toch een staande ovatie van alle locals wooohoooo! (Ik hou het erbij dat ze vooral klapte voor mij en niet alleen voor hem..) Het was echt heel leuk om een keer zo'n local avondje mee te maken! De dag erna lui op het strand gelegen, verder niks. De dag erna gingen we een boottour doen: snorkelen, vissen ( jaja, ik had een vis gevangen!), bbqen op de boot en daarna in het pikkedonker zwemmen met Plankton. Dit was heel bizar, je springt in het donker de zee in en terwijl je in het water beweegt komen er allemaal lichtflitsen tevoorschijn. Ik voelde me net Harry Potter die kon toveren zo magisch was het! Daarna nog wat drankjes gedaan tijdens de kroegentocht van het eiland en gezellige mensen ontmoet. De volgende ochtend moest ik terug naar het vaste land omdat ik mijn paspoort daar had achtergelaten voor het Vietnameese visum. De boot arriveerde en de regen kwam met bakken uit de lucht.. Gadver dat wordt weer helemaal nat regenen en natte kleren etc.Tot iemand naast me me vertelde dat ik de rits onder mijn backpack eens moest opentrekken.. Tadaaaa een regenhoes voor mijn backpack! Wauw, ik reis al 6.5 week door de regen, een backpack die elke keer zeiknat wordt terwijl er dus letterlijk onder mijn backpack een rits zit met een regenhoes erin.. B L O N D ! Maar wat een uitvinding is dat zeg, alles is droog en die hoes is in 1 klik weer ingepakt! Snel naar mijn hostel gebracht door een tuktuk. Ik kreeg al een naar vermoeden toen de tuktuk man weer met zo'n mega grijns in zijn tuktuk zat toen ik instapte en toen ik aankwam in het hostel merkte ik al waarom: er stond ook een gratis shuttle bus klaar om me naar het hostel te brengen vanaf de pier.. B L O N D 2.0! Gelukkig was het hostel weer net een hotel zo mooi en maakte dat mijn dag enigzins goed. Ik heb 1.5 dag in dit hostel gezeten en ook weer vrij weinig uitgevoerd behalve gegeten gegeten gegeten gegeten en gegeten! Ik moet racen anders mis ik mijn vlucht nog. Het volgende verslag zal een special edition zijn met niemand minder dan Carlo of Patricia als schrijver over onze tijd in Vietnam (weten ze zelf nog niet alleen hihi). Dikke doeii!

  • 09 Oktober 2016 - 13:35

    Mathi:

    Lieve Bent,
    Het is elke keer weer genieten om je reisverslagen te lezen en de foto's te bekijken!! Top tijd heb je daar volgens mij. En nu extra lekker genieten met Cal en Trice. Heel veel plezier en geef ze een dikke knuffel

  • 09 Oktober 2016 - 22:14

    Merel:

    Yess wat een fijne reisverslagen lieve Bent! Heerlijk genieten met je ouders in Vietnam! Lekker blijven schrijven ook, is zeer vermakelijk voor de thuisblijvers ☺️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phumĭ Bát Tráng (1)

bente

Actief sinds 22 Aug. 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 10274

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 31 December 2016

au revoir!

Landen bezocht: