Nieuw Zeeland, Zuidereiland - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van bente sluyter - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, Zuidereiland - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van bente sluyter - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg bente

08 December 2016 | Australië, Byron Bay

Kia ora!

Nog maar een maand en ik ben alweer thuis waaaaaaaaa tijd vliegt! Ik zit nu alweer met mijn dikke billen in Byron Bay, Australie. De tijd in Nieuw Zeeland is echt ongelooflijk snel gegaan, veel te druk gehad om een goed verhaal te schrijven erover dus bij deze!

Ik was gebleven bij het National Park op het Noorder eiland waar we vastzaten ivm de aardbeving. In het national park hebben we de tongario crossing gelopen, 6 uur lang een berg beklimmen met allemaal Lord of the Rings scenes die daar zijn opgenomen. Helaas was het slecht weer dus zagen we alleen boven aan de top meer dan als enige onze eigen voeten. Met blaren op onze voetjes vertrokken we naar de volgende plek waar ik, jaja niet schrikken, een geit heb DOODGESCHOTEN! Eindresultaat van die dag: een huilende bentje en een stuk verse geit als avondmaal (smaakte best goed). Vervolgens gingen we de Stray bus weer op om weer naar het national park te gaan een nacht, dé nacht van de aardbeving. Heeeeeftig hoor, ik lag alleen zo in coma dat ik er niks van gemerkt heb hehe. Maar genoeg andere in de kamer die wel wakker zijn geworden van al het geschud etc. Door de aardbeving hebben we uiteindelijk 3 dagen vastgezeten voordat we onze trip voort konden zetten waarbij ik de eerste dag alleen maar ping pong heb gespeeld, de tweede dag 14 uur in de bus heb gezeten om alsnog weer op dezelfde plek terug te komen (wel eindelijk 2 lange spijkerbroeken kunnen kopen woehoee, klein detail: uit eentje ben ik helaas al uitgescheurd..) en dag 3 was een lange busreis helemaal omhoog terug naar Auckland ipv onze oorspronkelijke bestemming Wellington. Maar goed mother nature he, je hebt niet zoveel te willen en je moet maar blij zijn dat je nog leeft:) vanuit Auckland zijn we de volgende ochtend vroeg naar Nelson gevlogen, een noordelijk plaatsje van het Zuider eiland! Jaaaaa het Zuider eiland, daar keek ik echt naar uit als ik alle verhalen moest geloven was het daar nóg mooier dan het Noorder eiland. Ondertussen hadden we onze Duitse vriend achtergelaten in Auckland (de pusssssssy ging eerder terug naar Germany, altijd weer die Duitsers he..) en dus moesten we (mijn high schoolmaatje en ik) nieuwe vriendjes zoeken op de Stray bus. Next stop was Abel Tasman, dit is een prachtig stukje natuur waar de zon heel veel schijnt. Daardoor besloten we daar extra lang te blijven en leuke dingen te doen. Zo huurden we een kayak om naar een eilandje in de zee te kayaken waar je zeehondjes kon zien, leuk idee he?! Echter, na 10 minuten paddlen waren we het helemaal zat en zijn we naar het eerste beste strandje gegaan om te tannen:) het blijft vakantie he, een echte work out kan altijd nog.. dat strandje was echte privé gebied van een weka die mij niet kon waarderen --> vol in me teen gebeten, klote beesten! De volgende dag hebben we de water taxi genomen om alsnog de zeehonden te kunnen spotten (jaja decadente backpackers, moet kunnen paps) en een lange wandeltrack terug naar het dorp te nemen. Poepbruin van het zonnen zijn we toen vertrokken naar Franz Josep, het gebergte van nieuw zeeland met als doel om te gaan SKYDIVEN en een helikoptervlucht te nemen om naar een gletcher te gaan en een wandeling te maken. Helaas zat het weer niet mee en hebben we drie dagen lang 24/7 in de stromende regen binnen gezeten.. Too bad voor ons, maar na regen komt zonneschijn ( tada, ik ben tegenwoordig een stuk positiever ingesteld dan de vroegere negatieve moi) en dus vertrokken we naar Wanaka om te genieten van de zon! Dag 1 in Wanaka: regen wind en kou.. dus wat doe je op zo'n dag, naar de bios om de 'Fantastic Beast' film te zien (voor de niet kenners, dit is een soort Harry Potter film echt een aanradertje!). De popcorn viel wat tegen vergeleken met mijn lekkere popcorn die ze altijd bij Pathé hebben.. maar he gelukkig hadden ze wel zelf gemaakt triple double chocolate cooookiesss:) de volgende ochtend werden we gebeld met goed nieuws: het weer is goed jullie worden over tien minuten opgehaald om te gaan SKYDIVEN! Dat was zo gaaf!! Heb kleine druppeltjes angstplas gehad tijdens de vlucht omhoog en net voordat ik eruit gegooid werd, maar tegen de tijd we weer op de grond waren was alles weer opgedroogd hihi. Maar wauw wat een ervaring en wat een uitzicht was dat! Supaaah toll! Zeker een hoogtepuntje van mijn NZ trip! De dag erna vertrokken we alweer richting Queenstown, mijn laatste leuke stop voor ik alweer naar Australie zou gaan. Wat we daar vooral gedaan hebben? Gegeten, gegeten en meer gegeten.. Het was immers mijn verjaardag en ik hou van eten dus heb ik echt een topverjaardag gehad daar:) verder hebben we op paarden door een mooie vallei gereden, hebben we geraced op een rodelbaan (de winnaar? C'est moi, like duh!) en zijn we met een vliegtuigje naar Milford Sound gevlogen om vervolgens een cruise door Milford Sound te doen en daarna weer met een mini vliegtuigje terug te vliegen naar Queenstown. Die vliegtocht was ook ongelooflijk mooi! Foto's zeggen meer dan 1000 woorden dus bekijk de foto's maar die ik toevoeg;) ik was er iniedergeval sprakeloos van toen ik het vliegtuigje uitstapte! Na Queenstown gingen we door naar Christchurch, ookwel Ghosttown genoemd, vanwaar mijn vlucht naar Brisbane ging. In die stad is 6 jaar geleden een heftige aardbeving geweest waardoor ze de stad nu nog steeds aa het renoveren zijn. 6 jaar later zou je denken dat alles wel grotendeels opgebouwd is, maar niets is minder waar.. overal staan containers, overal zijn ze aan het bouwen en overal staan nog half kapotte gebouwen die ondersteund moeten worden door balken etc. Erg gek om doorheen te lopen. Die dag was Silvester jarig waardoor we lekker uit eten gingen (eten maakt hem ook gelukkig, goede combi wel) en hij zichzelf een leuk verjaardagskado besloot te geven: met mij mee naar Australie voor een maand! Lekker de zon opzoeken na al die regen en kou, dus hier zitten we lekker te genieten nu zwetend van de hitte LOVE IT!

Al met al was Nieuw Zeeland echt een enorm vette ervaring om mee te maken. Het land is zo ongelooflijk mooi dat het bijna niet te omschrijven is gewoon. Dus als je benieuwd bent, lekker zelf erheen gaan binnenkort en je snapt wat ik bedoel;) de tijd is echt voorbij gevlogen gewoon.. maar nu lekker mijn laatste maand genieten in Australie voordat het avontuur er alweer opzit miiiii!
Ik ga gauw weer gezellig doen doeiiiiii xxx

  • 08 December 2016 - 09:14

    Mattie:

    Je hebt maar 1 foto mimiiii

  • 08 December 2016 - 11:08

    Luuk:

    Leuk bent! Je hebt het maar slecht daar aan de andere kant van de wereld;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

bente

Actief sinds 22 Aug. 2016
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 10277

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 31 December 2016

au revoir!

Landen bezocht: