Australie, oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van bente sluyter - WaarBenJij.nu Australie, oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van bente sluyter - WaarBenJij.nu

Australie, oostkust

Blijf op de hoogte en volg bente

28 December 2016 | Australië, Cairns

Hoiiiiiii vanuit Australië! Nog maar 1 week te gaan en mijn reis zit er alweer op miiiiiiiii.. De afgelopen drie weken aussie waren mega fun! Zo fun dat ik amper tijd gehad heb om foto's up te loaden of wat van me te laten horen (sorry oma, het gaat verder wel goed met me hoor haha!!)

Het Australië avontuur begon in Byron Bay, wat een heerlijk chill dorpje is met veel surfers en heeeeeerlijk ijs jamjam. Ik zat in een hostel waar ik mijn bed moest delen met een aantal kakkerlakken IEUWL, dus heb ik mijn spullen gepakt en heb ik illegaal de rest van de dagen in een andere kamer geslapen. Daarna zijn we doorgegaan naar Brisbane waar het hoogtepunt toch wel de aanschaf van hardloopschoenen voor Bentje was. Na drie rondjes hardlopen gebruik ik ze nu voor de wandeling naar de supermarkt hihi maar het idee was leuk #fitvoordezomer. Na Brisbane gingen we door naar Noosa, dit is een oord voor de rijke stinkerd van Australië die hun vrije dagen heerlijk aan het strand willen doorbrengen. Hier hebben we voor het eerst Kangaroo gegeten, wat echt ongelooflijk lekker was! Verder heeft Silvester zijn telefoon in de plomp laten vallen dus was hij vanaf dat moment niet meer te genieten.. (gelukkig zijn er genoeg andere backpackers) Maargoed daarna namen we de bus naar Rainbow beach om van daaruit door te gaan naar ons drie daagse Fraser island tour! Dit was echt AMAZINGGGGG! Je zat met 8 in een jeep, waarmee je over het grootste zandeiland van de wereld ging crossen. We zijn gestopt bij de meest heldere lakes, hebben haaien, dingo's en turtles gezien enn sliepen in tenten op een kampeerterrein. Savonds was er een feest voor alle auto's en kon je je gekochte drank nuttigen. Wij besloten het goedkoopste van het goedskoopste in te slaan: goon, iets wat op witte wijn lijkt maar vergif is.. we hebben het geweten pff van het ene op het andere moment sloeg de goon in bij iedereen. Voordat we gingen kamperen kreeg iedere groep 8 cups, borden en bowls, maar onze groep was dat natuurlijk na avond 1 allemaal alweer kwijt.. daarom besloten ik en een groepsgenoot, na een aantal glazen goon, onze james bond spy moves te tonen en 'onze' cups terug te stelen. Het gevolg: tijgerend, gebarentalend, sluipend en sneaky gingen we alle andere tenten in om terug te komen met maar liefst, jaja TIEN nieuwe cups! Woehoeee ookal hadden we er maar 8 nodig, hoe meer hoe beter:) de volgende dag was er paniek op het terrein omdat er een enorm gevaarlijke slang rondkroop die dodelijk gif in zich had als hij je beet. De staff probeerde hem te vermoorden maar de sukkels lieten hem ontsnappen waardoor wij niet meer alleen mochten lopen, de tenten op slot gingen en code rood werd afgegeven. Gelukkig was het de laatste avond en na een aantal glazen goon was de angst al gauw verdwenen en kon het feestje weer doorgaan! Na fraser island gingen we door naar Airlie beach, dit is het beginstation van alle trips naar de Whitsundays. Ook hier hadden we een drie daagse tour voor geboekt op een boot waar, volgens chant en mat, heeeerlijk eten bereid werd elke dag. Jammieee daar keek ik natuurlijk als vreetzakje al naar uit en wijffies jullie hadden gelijk! Het was echt een topboot met topeten! Die dagen zijn we veel wezen snorkelen, hebben we gezwommen met een turtle, onwijs veel andere visjes gezien, mooi koraal, prachtige witte stranden en zelfs baby haaien! De dagen op de boot vlogen voorbij en voor ik het wist was ik alweer in Airlie beach om de trein te nemen naar magnetic island.. de trein maakt het reizen trouwens een stuk comfortabeler, je hebt een persoonlijk tvscreen en dekentjes net zoals in het vliegtuig like it! Maaaar toen, magnetic island! Hier zouden we kerst vieren, wat heel vreemd was eigenlijk. Kerst in bikini met 30 graden en iedereen verkleed als kerstman mmm doe mij toch maar die knusse koude sneeuwkerstdagen.. maar het was alsnog super gezellig! Samen met twee andere hebben we een auto'te gehuurd om het eiland te verkennen. Ik heb kleine walibies gevoerd en geknuffeld en veel koala's gespot!! Zulke gave beesten zijn dat:) de groep en het hostel was super leuk waardoor ik eigenlijk het eiland nog niet afwilde maar helaas de tijd vliegt.. Nu ben ik in Cairns voor de komende dagen en vlieg ik de 31e naar Sydney om oud en nieuw daar te vieren en mijn aller laatste dagen van mijn reis door te brengen.. time flies when you're having fun uhuhu helemaal waar! Helaas ben ik al weken ziekjes waardoor ik niet kan duiken in de great barrier reef.. maar genoeg andere leuke dingen te doen zo mijn laatste weekje hier:) silvester gaat morgen een nieuwe telefoon kopen dus dan is hij ook eindelijk weer gezellig! In sydney ga ik een aantal vriendinnetjes uit rdam weer even zien gezellig en dan zit het er op.. helaas pindakaas maar de afgelopen 4 maanden waren echt 1 van mijn beste maanden ooit, heb ongelooflijk veel van de wereld kunnen zien, leuke mensen ontmoet en super gave dingen gedaan. Plussss afrika met de fam wacht nog op me als ik terug ben wiehoeee! Dikke kus doeiiii!!
Ps. Woensdag 4 januari 20.00 op schiphol land in, be thereeeee doeiiii!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

bente

Actief sinds 22 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1435
Totaal aantal bezoekers 10272

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 31 December 2016

au revoir!

Landen bezocht: