Koh lanta - Reisverslag uit Ban Thung, Thailand van bente sluyter - WaarBenJij.nu Koh lanta - Reisverslag uit Ban Thung, Thailand van bente sluyter - WaarBenJij.nu

Koh lanta

Blijf op de hoogte en volg bente

01 September 2016 | Thailand, Ban Thung

Ben ik weeer! Na een busritje van 3 uur en een veerpond verder kwam ik aan op koh lanta, een klein eiland helemaal in het zuiden waar niet al teveel toeristen rondhobbelen. En dat bleek, in mijn hostel was ik de enige gast samen met een enorm gore kakkerlak ieeeuwl!!! Ik had met een andere nederlandse afgesproken dat zij mij de dag erna op zou komen zoeken dus had ik eerst een dag om mezelf te vermaken. Ik huurde een scooter en racede het eiland over van het ene mooie uitzicht naar het andere. Even snel linksaf, rechtsaf en oeps de weg kwijt.. Het resultaat was dat ik op het meest verlaten stukje eiland was beland, met maar 1 hotelletjr in de middle of nowhere. De eigenaar zag mijn verdwaalde blik en begeleidde me naar werkelijk een heerlijk zwembad met prachtig uitzicht over de zee! (Zie foto) 'You relax little girl, you lost little girl, you save little girl.' Ik ben niet little vriend.. Na een uurtje sprong ik weer op de scooter op weg naar de bewoonde wereld. Het voordeel van een scooter is dat je lekker kunt toeren en door het windje dan niet doorhebt hoe warm het eigenlijk is. Het nadeel? Dat deze kneus zich daardoor vergat in te smeren.. Maargoed vandaag een tomaatje, morgen een chocolaatje dacht ik maar hihi! De volgende dag samen met de nederlandse het andere gedeelte van het eiland verkent. Echt prachtig!! Door de jungle gereden, aapjes gekeken (zie foto's), een tocht gelopen van 2 uur naar een coole grot + waterval en savonds heerlijk gaan dineren bij gauchos 2.0 ! Maar er kan geen dag voorbij gaan om weer een typisch bente momentje gehad te hebben.. De eerste dag scooteren was ik vergeten dat je ook moet tanken natuurlijk, dus ik stond met een lege tank langs de weg oeps! Gelukkig staat er na elke 50 meter 'gasoline' dus dat probleem was snel verholpen. Leermomentje zeggen we dan maar:) of toch niet.. Ik krijg het voor elkaar om de tweede dag wéér met een lege tank te staan waarbij er toevallig net geen 'gasoline' in de buurt is pff. Gelukkig waren we met zn tweetjes en was het daardoor toch vrij makkelijk opgelost hihi. Na drie dagen dat eiland gingen we weer terug naar Krabi om een stranddagje te doen, een tiger temple te beklimmen en een heetwaterbron te bezoeken.
Voor de komende dagen zit ik in dubio om of naar koh phi phi te reizen of de andere kant op naar koh samui. Ik zal wel laten weten wat het geworden is doeiiiiiiii

Ps. Dat tomaatje chocolaatje verhaal duurt wat langer dan een dag pff..

  • 01 September 2016 - 11:50

    Mathilde:

    ik ben niet little vriend hahaha

  • 01 September 2016 - 15:44

    Lisette:

    Held op twee wielen hoor!

  • 01 September 2016 - 17:33

    Carlo:

    Voortaan je helm afdoen als je een scooter moet duwen schatje

  • 07 September 2016 - 13:50

    Sabine Sluijter:

    Hi Bente, Wat een heerlijke verhalen. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. En little vriend mooi op afstand gehouden. Is die scooter opgevoerd? Keep contact x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Thung

bente

Actief sinds 22 Aug. 2016
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 10288

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 31 December 2016

au revoir!

Landen bezocht: