Vang Vien, 4000 islands - Reisverslag uit Chroŭy Chângvar, Cambodja van bente sluyter - WaarBenJij.nu Vang Vien, 4000 islands - Reisverslag uit Chroŭy Chângvar, Cambodja van bente sluyter - WaarBenJij.nu

Vang Vien, 4000 islands

Blijf op de hoogte en volg bente

29 September 2016 | Cambodja, Chroŭy Chângvar

Hi allemaal! Ik moet nu nog 12 uur in de bus zitten naar het zuiden van Cambodja dus alle tijd om even een verslag te schrijven over de afgelopen dagen. Deze busrit is tot nu toe geen pretje, we zitten met 16(!!) mensen in een kleine mini van plus nog eens 12 backpacks erbij.. Dus ik zit op 5 tassen naast een schattig vrouwtje uit Nepal die net vroeg of ik zwanger was, of ik al getrouwd was en zij anders wel een super leuke zoon heeft van 28 in Nepal. Het klonk erg aantrekkelijk tot ik een foto zag jakkes, doe mij maar dan toch maar een Europeaan.. Maaaar terug naar het begin, na Luang Prabang hebben we onze trip doorgezet naar Vang Vien (nog steeds met de drie Duitsers en 2 Nederlandse meisjes). Eenmaal aangekomen bleken veel hostels vol te zitten waardoor we een drie kamer hotelletje namen. Heerlijke bedden en geen kamergenootjes die snachts om 3 uur ladderzat binnenrollen of juist om 6 uur sochtends eruit moeten om een bus te pakken. We kwamen smiddags aan waardoor het te laat was om te gaan tuben miiii dus toen maar gezellig naar een watervalletje gegaan met een aantal andere mensen. Na het eten besloten we het nachtleven te bekijken, wat best apart is in dit dorpje. In letterlijk elke bar krijg je elke avond gratis drank (lao vodka/wiskey met cola/sprite. Voor een watertje of non alcoholisch drankje moet je wel dokken haha) staat iedereen te swingen op de tafels en sluit het op de schappelijke tijd van 01.00. Maar dan begint het pas, er staan gratis tuktuks klaar om je te brengen naar de 'jungle party' iets verderop. Die jungle party kon ik natuurlijk niet missen, klinkt wel vet een groot feest midden in de jungle! Toch was het nét iets anders dan gedacht, de tuktuk bracht ons naar een industrie terrein waar geen jungle te bekennen was en dropte ons bij de 'jungle bar' ahh dat verklaart het. Jumpend door het schuim van de schuimparty en de enorme regenbuien was het echt een topavond met iedereen en werden we rond een uurtje of 5 netjes teruggebracht door de tuktuk, top service! De volgende dag komt het hele dorp langzaam tot leven na het feestje en wij besloten om een scooter te huren en de buurt te verkennen ipv te tuben. Duitsers he.. Die moesten bijkomen van de avond ervoor en konden het tuben nog niet aan pff, altijd weer die Duitsers. Scooteren was super leuk, bijna dood ervaring, mooie blue lagoon gezien, mega enge diepe grot ingegaan en een lekker kleurtje gekregen van de zon. Savonds lekker rustig aangedaan door in het hostel spelletjes te spelen met iedereen. De volgende dag stond het tuben dan eindelijk op het programma!! Jeeej, tuben is in een rubber bandje de rivier afgaan waarbij je langs de rivier barretjes hebt waar je kan stoppen (als je niet te hard door de stroming gaat tenminste; een Engelsman is nog steeds vermist..) voor gezellig drankjes met iedereen if potje voetbal etc. Suuuuper leuke ervaring en de groep met wie we waren was ook echt gezellig! Om 18.30 waren we pas terug in het dorpje en gingen we gezellig met zn allen hamburgers eten bij de Irish pub. Daarna was de tafelvoetbal challenge! Iedereen dacht wel eventjes van mij te kunnen winnen.. Ha wat denk je zelf, zelfs de enige echte tafelvoetbal king Carlo Sluyter kan nooit van me winnen, maargoed ik gaf ze een eerlijke kans natuurlijk zo ben ik dan ook wel weer. De cijfers waren duidelijk: 15-0, 10-2, 10-0, 10-4 en 10-6 baaaaam! In Nederland houdt het in als je wint dat de verliezer een shotje moet nemen, die engelse hebben alleen andere regels: De winnaar verdient een shotje shiiiiiiit daar ging ik hoor, altijd weer die grote mond.. Gelukkig was iedereen een beetje dronken en merkte ze niet dat de barman heel lief in 2 shotjes water had gestopt en ik 1 atje in de plantenbak gooide hihi. Rollend naar huis gegaan om vervolgens sochtends vroeg de bus te nemen naar de 4000 islands in het meest zuidelijke puntje van Laos. De busrit duurde meer dan 24 uur dus hadden we gekozen voor een stop van 6 uur in Vientiane (de hoofdstad van Laos). Dat was top want hierdoor konden we even goed de benen strekken, lekker lunchen en shoppen in een winkelcentrum. We is trouwens 1 Nederlands meisje en nog 1 Duitse jongens. De sleeping bus was een hele ervaring, maar uiteindelijk super geinig! Je ligt met zijn tweetjes in een bed van ongeveer 1 meter breed bij 1.50 meter lang in een disco bus voor 13 uur. Gelukkig is dat Nederlandse meisje zo dun als een plank zodat we genoeg ruimte hadden, want 2 keer mijn billen had nooit gepast in dat kleine bedje. Daarna nog een oude stinkbus en een boot moeten nemen om bij de 4000 islands te komen. Laos wordt omringt door landen maar omdat de Mekong in het zuiden zo groot is zijn er eilandjes ontstaan in de Mekong rivier waardoor Laos toch haar eigen 'eilndjes' heeft. Op het eiland huurden we fietsen voor 2 dagen om zo een beetje mobiel te zijn. Savonds bij een australische bbq gaan eten met wat drankjes erbij om daarna gezellig naar een spelletjes bar te gaan. Wederom stond daar een tafelvoetbaltafel en aangezien ik nogal wat indruk achtergelaten in Vang Vien was het al bekend in die bar dat ik degene was die verslagen moest worden. Iedereen van de mat gespeeld wederom en heerlijk de hele avond gratis drankjes en eten gekregen, love it om zulke challenges aan te gaan:) De volgende dag gingen we met een groep kayaken over de Mekong Rivier om dolfijntjes te zien en naar de breedste waterval van Azië te gaan. Pinkie laat me wat kracht zetten nogal in de steek dus na 20 minuten moest ik verplicht tussen 2 anderen in gaan zitten zonder peddel en coach spelen: 'LEFT RIGHT LEFT RIGHT LEFT RIGHT LEFT RIGHT LEFT RIGHT come on pussy's go on LEFT RIGHT LEFT RIGHT LEFT RIGHT!' Niet de slechtste taak, terwijl ze aan het zweten en zwoegen waren door de stroming riep ik af en toe wat en genoot van het uitzicht en het zonnetje. De dolfijntjes waren heel leuk om te zien en de waterval was erg indrukwekkend! Tot zover 4000 islands, ik moet nu nog 11 uur en 23 minuten door de middle of nowhere rijden. Gelukkig heb ik het schattige vrouwtje naast me die constant me aan blijft tikken met nieuwe foto's van haar zoon, hij blijkt een rijke nepalees te zijn hmm.. Met die slappe ruggengraad van mij is 11,5 uur erg laaaang om nee te blijven zeggen, dus wie weet volgend jaar een bruiloft in Nepal doeiii!

  • 01 Oktober 2016 - 17:48

    Paps:

    Stoppen met die studie fiscale economie en tegelijk door naar de schrijvers academie.
    Jammer van dat ene kleine foute in een verder top verhaal, dat winnen van paps kan ik me niet herinneren.
    Ga zo door schatje xx

  • 01 Oktober 2016 - 17:52

    Mamsk:

    Wat een heerlijk verhaal weer. Echt genieten om te lezen hoe je het naar je zin hebt.
    Tot volgende week

  • 01 Oktober 2016 - 20:47

    Mattie:

    Hmm bent.. Ik kan me toch andere partijtjes herinneren in la france met carlo sluyter en een chago bente sluyter...

  • 02 Oktober 2016 - 15:33

    Jeroen&Ingeborg:

    Top Bente. Geniet ervan.

  • 03 Oktober 2016 - 08:50

    Bernice :

    Hahaha wat een heerlijk verhaal, schrijftalentje inderdaad;) Mis je lekkerwijf XXX

  • 11 Oktober 2016 - 09:31

    Juul:

    Ik hoor je al met je; 'LEFT RIGHT LEFT RIGHT'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Chroŭy Chângvar

bente

Actief sinds 22 Aug. 2016
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 10282

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 31 December 2016

au revoir!

Landen bezocht: